söndag 19 juli 2009

Bättre sent än aldrig?!

Jaha, första inlägget signerat Karin Dahlström.

Kan först berätta för de som inte vet att jag är den som ska till Frankrike och Lille 2, är antagen på den politiska institutionen och ska läsa nationalekonomi och statsvetenskap i 4 månader.

Just nu sitter i vardagsrummet hemma hos mina föräldrar i Hudiksvall, har imorgon varit här i tre veckor, och det är väl ca två och en halv vecka för mycket.
I Hudiksvall händer det sisådär ingenting när molnen täcker himlen, som idag till exempel. Har dock precis smällt i mig blåbärspaj och glass, vilket jag tycker jag är värd då det enda jag gör är att leka med Ivar och promenerar med mina hundar Casper och Skrållan. Den enda likheten med vad Hanna har för sig är att jag går sjukt mycket.


Ivar i famnen på pappa Jonas FOTO: Chrisse


Under dessa tre veckor har jag försökt hitta en lägenhet i Lille vilket inte är det lättaste, alla lägenheter i min prisklass har jag sökt på på Google Earth, kan säga att det är slum slum slum och åter slum. Alla runt omkring mig tipsar om att jag ska försöka hitta något när jag är på plats, medan universitetet propsar på motsatsen (tydligen brist på studentbostäder i staden). Sjukt nervig just nu. Känner någon, som känner någon som har bekanta i Lille, så hör av er!

Jag försöker även frenetiskt hitta mitt franska lexikon från gymnasietiden utan resultat. Det har inte riktigt sjunkit in att alla kurser jag ska läsa är på franska, så nu ska jag börja läsa franska skvallertidningar på nätet, för att på ett eller annat sätt försöka färska upp de kunskaper som inte använts på fyra år.

Go' kväll från den södra delen av norrland!

2 kommentarer:

  1. Gokväll KDis ^_^

    Det där kommer nog att ordna sig, jag håller tummarna!
    Kram Carro

    SvaraRadera