söndag 12 juli 2009

Me voy!

Jaha, så var det dags att säga hej då till Sverige.


Planet lyfter halv tre imorgon och jag har nog aldrig varit så här tidig med att packa. Nackdelen med det är att jag troligen kommer packa upp allting igen bara för att kolla att allt är med, med risk för att jag missar planet.
Sommaren här hemma i tälje har varit riktigt bra, med undantaget att jag bara gjort av med pengar och inte tjänat några. Fördelen med det är att jag verkligen har hunnit hänga både med vänner, släkt och något mitt i mellan. Många mysiga stunder med Jo som äntligen varit på samma ställe som jag under en längre tid. Vi har bland annat lärt oss allt om raskravallerna i tälje på 70-talet, nästan tagit några mil i närområdet i Jakobsberg och desperat försökt få bort min golfbränna i solen.


Jo och Liza på väg in till stan för att kalasa.



Sista kvällen med Jo för denna gång



I övrigt har jag hängt med min familj, Lydd o Carro och så har jag hunnit med att se en hårt arbetande bankkvinna för ett ögonblick.

Lydia o Carro vid slussen. Mosebacke, härligt som fan


Brunch.

Sorgligt (sista dan med Lydia på lite mer än ett halvår) men underbart och mätt blev man


För att inte glömma att jag varit med Kakan och Karin som ständigt förekom i min "loggbok" från lågstadiet som jag hittade på vinden. (dessa personer är inte påhittade, se bilder nedan)

Efter en pimpad sallad blev det utgång i gamla stan och svettig dans, mycket rolig kväll.




Svårast att lämna blir nog dock familjen och farmor och farfar. Farfar som med klokhet citerade en statsman på 30-talet idag; "nu när jag blivit statsman- få se den som får mig att arbeta". På den tiden var det riktigt fint att arbeta i statens tjänst förstår ni, även om det verkar som att de behövde kamma till sig minst sagt.

Ja men det var nog allt om sommaren. Nu åker jag till Melbourne där jag ska plugga vid La Trobe Univ och förhoppningsvis lära mig engelska, surfa och ha det jäkligt bra men först ska jag nog boka boende för första natten för jag tror att det regnar där.
Nästa gång från Melbourne
/Puss Hanna

4 kommentarer:

  1. det kommer bli awesome!!
    lär dem kultur nu.

    SvaraRadera
  2. fina du med ditt finainlägg, lycka till på färden männska! ^_^

    SvaraRadera
  3. Vi kommer sakna dig! Ta dig an Australien med storm nu!
    /Emelie

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder, synd att jag inte hann se dig innan avfärd! Bara 21.5 h kvar till ankomst, den du!

    SvaraRadera