onsdag 29 juli 2009

Problème

Ännu ett hinder på den snåriga stigen mot Lille har dykt upp och stavas CSN.

Tydligen har inte jag registrerats i Ladok som utbytesstudent och har därför inte en giltig ansökan. Har mailat till skolan och fått svaret att de är på semester.
Jag ska ha en godkänd studieplan, vilket jag inte kan få då jag väljer kurser nere på plats. ÅH! Tips någon?
Hur har ni gjort Lydia och Hanna?

Jag har kollat upp resor till min studieort, och har hittat flyg med ryanair för 350 till Paris, sen tar det en (!) timma med tåg till Lille ( 250 km på en timma, storslaget) och det kostar den lilla pengen 200 kr.
Jag kommer besöka den fantastiska huvudstaden mer än en gång om priset håller sig och kronan stärker sig en anings till!

Bisoux / KD

6 kommentarer:

  1. Det verkar som detta inlägg hjälpte. Csn är inte längre ett problem!!

    SvaraRadera
  2. haha skönt! csn-problem är oftast de värsta.
    ska vi mötas upp i pariis kd?

    SvaraRadera
  3. Hoppas det ordnar sig.
    Vad har du fixat för boende?

    SvaraRadera
  4. Har ingen boende än södda, men jag är cool som en filbunke och tror på mottot det löser sig... ( eller så inte, letar frenetiskt). Och lydia, det är klart vi ska mötas i Paris, säg bara till och jag kommer vara där!

    SvaraRadera
  5. allt löser sig! äh det är väl bara att sova någonstans känner jag.
    högst upp i eiffeltornet, den regnigaste dagen i oktober. ha en röd ros i håret så att jag känner igen dig!
    skoja,jag vågar inte åka så högt upp. vi kör tredje våningen.

    SvaraRadera
  6. haha lyds!! regnigaste dan i oktober är ju tydligen alla dagar i oktober då man snackar lille!
    Vi får ta den soligaste istället!

    SvaraRadera