söndag 26 juli 2009

systrar och sånt

innan jag flyttar till tyskland tänkte jag hälsa på min redan utvandrade lillasyster som är i boston. jag har tänkt och pusslat lite med datum och så eftersom hennes familj har ett nytt barn som ska tas hand om plus att jag går i skolan hela september, men imorse tog jag tag i det hela och fixade biljetter. resultatet: den 20e aug sätter jag mig på ett plan, sveper en whisky och biter på naglarna i tolv timmar. sen får jag träffa klara igen! jag ser väldigt mycket fram emot det.

jag har en annan syster som i övermorgon (!!) tar med sig sin kille och diverse sjukhusgrejer till rwanda för att hänga runt på sjukhus och hjälpa till. när man ska iväg på sådana strapatser måste man såklart vara rätt klädd. därför spenderade jag, agnes och petter både fredagen och lördagen med att hitta svala och tjusiga men ändå praktiska kläder.
sen åkte vi tåg till uppsala och hade ett hejdå-event för dem. i min familj gillar vi att fira och göra event av det mesta, och agnes resa var ett utmärkt tillfälle för alla oss (utom klara) att äta massa mat, titta på nya spaljen och lägga upp påsken (årets viktigaste högtid, den kan inte planeras tidigt nog).

åka tåg, jag fick motor-bilagan



jag äter körsbär hemma


det var allt om min helg och min familj! hoppas ni andra har det bra, var ni än är.

3 kommentarer:

  1. boston (och NY) kommer bli awesome! du ar mer an valkommen
    /klara

    SvaraRadera
  2. Änvänd stor bokstav (flest vinner!).
    Annars så var det här ditt bästa inlägg hittills.
    Själv har jag 2 veckor till mitt stora äventyr. Kan knappt vänta, men väntar man på något gott, då äre bara härligt!

    SvaraRadera
  3. jag använder liten bokstav för det spelar ingen som helst roll och ingen bryr sig egentligen.
    du gillar det här inlägget för det var bilder, jag visste att sådana som du skulle falla för det. varför har du inte bilder längre på din blogg?
    vad ska du läsa på planet till japan? jag har boktips om du vill ha!

    SvaraRadera