tisdag 21 juli 2009

Yes!
Nu har jag efter en veckas letande äntligen hittat ett rum att hyra. Jag kommer att bo i ett rum i ett område som heter Fitzroy vilket är precis vad jag önskat mig :D. Detta efter att ha varit runt på det mest absurda ställen i stan och letat, bland annat råkade jag nästan hyra ett rum på en gata som jag senare fick veta var en "prostitutionsgata". Och jag stod still ganska länge på gatan för att leta rätt på huset jag skulle kolla på. Men hur som helst hoppas jag nu att det här blir riktigt bra. Hittills vet jag bara att jag kommer dela huset med en svensk tjej och hennes italienska kille och så tror jag att det kommer flytta in två till. Huvudsaken är att jag nu går från att dela sovrum med tolv personer, varav minst tre snarkar, till ett eget sovrum. Det är nära till centrum och inte alldeles för långt ifrån campus så det är grymt bra. Kommer ladda upp lite bilder när jag kommit i ordning, flyttar in redan imorgon :D.

St Kilda

I övrigt i veckan har jag hängt med en fransyska vid namn Leslie som jag träffat på "the nunnery" som talar med den underbaraste brytningen och vi har ätit en hel del asiatiskt och hunnit med att gå på jazz club. Paul är också kvar på hostelet och så har jag lärt känna två sydamerikaner, en mexikansk student och en colombiansk författare. Dessutom har jag träffat en amerikansk tjej, Lauren, som är dotter till kompisar till mina föräldrar och vi hade en mysig dag på en marknad och avslutade kvällen med att diskutera amerikansk politik över ett glas vin, vilket var trevligt ;).

Utsikten från baren där jag och Lauren drack vin

Jazz på Bennets Lane

Ja och så har ju "nolle-p" börjat på uni, vilket är lite av ett skämt, hittills i alla fall, bland annat har de sagt åt oss att ringa hem för att våra föräldrar inte ska bli oroliga och så har polisen varit där och sagt att de är snälla och att man inte kan muta dem. Men det verkar lösa sig med mina kurser och uni verkar bra i övrigt. Rätt trevligt folk också, blir mer aktiviteter senare i veckan som jag kan hänga med på så det blir bra för att lära känna lite folk.
Ja mer än så kan jag nog inte säga annat än att jag så här långt är väldigt nöjd med mitt val att komma hit och jag upptäcker ställen i stan varje dag som jag gillar.
Hej hej
puss Hanna

5 kommentarer:

  1. Härligt Hanna! Skönt att det är fixat, skulle vilja säga detsamma, men ack det går ju ej! Puss och kram KD

    SvaraRadera
  2. Bra Hanna, kul att höra ifrån dig! :D

    Undrar om du höll på att hamna på samma gata som jag bodde på tidigare i St Kilda (fina bilden därifrån också, ger mig meories!). Usch, vi bodde ju på tvärgatan till "horgatan" sedan och jag gjorde misstaget att gå ut ensam sent, de sa typ att de skulle hugga ijhäl mig, di där damerna på gatan.

    Men hursom, grattis till boendet! Rula på nolle-p nu, visa att du varir med förr och visa även vart skåpet ska stå;P

    Puss o kram Carro

    SvaraRadera
  3. Låter underbart! Nästan så man blir avis, kan inte tänka mig nån som är värd det mer än du. kramar

    SvaraRadera
  4. Björn Pålsson24 juli 2009 kl. 12:47

    Det verkar som vissa har det ganska bra:) Albanien hälsar!

    SvaraRadera
  5. vad är det för tecken han i luvan gör?
    du har inte börjat umgås med ett sånt där "gäng", Hanna?
    /orolig södd

    SvaraRadera