tisdag 29 december 2009

andra halvlek!

jag är tillbaka i radhuset nu, helt själv dessutom. mina mitbewohnerinen (eller vad det heter) är hemma i sina respektive hemstäder så jag hänger runt i ett stort hus helt solo. det är lite läskigt faktiskt och jag har ju vant mig med att bo med andra nu. men man är ju en independent woman som beyonce skulle ha sagt så det är bara att köra på.
andra halvlek nu för mig i berlin, i mitten av februari återvänder jag till linköping.
innan dess ska jag få besök av: hugo (han kommer imorgon!), agnes+petter (på torsdag!), carro+sofie och sist men allt annat än minst-hanna. dessutom tänkte jag svänga förbi min gamle farfar och säga hej när pappa ändå är där (han bor i västtyskland, farfar alltså. pappa bor i uppsala ju).
addera till detta även att göra massa arbeten att lämna in innan jag åker så ser vi vilken hetsig tid jag har framför mig. men it's all good, beyonce skulle se det som en utmaning och då gör jag också det.

annan grej: jag glömde mina glasögon på bordet i uppsala igår. så jag får välja mellan att ha linser på mig hela dagen alternativt inte se nåt alls. som tur är tar hugo med sig dem imorgon.
för övrigt: julen var oerhört bra. träffade hanna va, hon såg solbränd ut. väldigt australien av henne.

inser nu att jag gjorde precis det carro skrev om häromdagen på sin blogg, skrev ett helt ointressant "Hjo-kvinna"-inlägg om massa grejer ingen bryr sig om egentligen. jag återkommer med bättre inlägg om vettiga saker om berlin och mindre om mina göromål.

hej på er!

1 kommentar:

  1. ah jag skulle ocksa vilja halsa pa dig! hoppas det blir kul i alla fall alltihopa! halsa oma und opa och pappa

    /klara

    SvaraRadera