tisdag 15 december 2009

Salut

Vintern har kommit på besök i Lille, solen skiner för ovanlighetens skull och det är kallt som bara den. Gillart!

Har en lite anekdot att dela med mig av.

Mitt element har droppat vatten sen de satte på värmen här i huset, och jag har sagt till för ett tag sen och igår skulle en rörmockare komma och fixa det. 10.00 vad det sagt att han skulle vara här, och sisdär 30 minuter försent knackar han på dörren. Han satte igång och gjorde sitt jobb, men efter en timma började jag undra vad han höll på med då jag hade en tid jag skulle vara i skolan. Jag började demostrativt sätta på mig mina ytterkläder för att visa att jag var på väg, men då försvann han helt plötsligt i en kvart. När han är tillbaka har han med sig gas-tuber och skulle börja svetsa något. Efter han hade svetsat frågade han om jag var på väg nånstans, och jag sa som det var, han bad om ursäkt men att vi var tvungna att vänta på hyresvärden, då han var tvungen att komma och sätta på vattnet... Här börjar jag bli ordentligt irriterad. När jag står i dörröppningen 15 minuter senare, kände att jag nästan skulle strunta i det och dra till skolan ändå, hör jag hur vattnet drar igång i elementet. Och, detta är det bästa mina vänner: det börjar rinna vatten istället för att droppa. Hahahahahaha, han var här i två, nästan två och en halv timma, för att fixa mitt element men gjorde det sämre än vad det var innan! - Frankrike, säger bara det.

Idag har jag min första tenta. Och ja, det kommer bli intressant, lovar att jag ska berätta om upplevelsen. Det är i morn det smäller, 17.00 kommer jag sätta igång med en muntlig tenta i makroekonomi, på franska! Det är det sista innan jag far hem.


À bientôt mes amis, à bientôt - håll en tumme för mig idag kl 14 och imorn kl 17 är ni snälla!

2 kommentarer: