onsdag 2 december 2009

Inte nog med att det regnar och blåser

Jag hade makroekonomi i morse. Och jag har panik. Senaste två föreläsningarna har jag suttit som ett frågetecken och knappt förstått ett enda ord, och efter en timma gett upp och räknat dels på hur många dagar som är kvar, kollat på veckorna under jul vad jag ska göra då och ritat lite blommor. Oj oj oj säger jag bara, franska är inte lätt om man säger så.

Men men. Kom precis hem från US foreign policy. Den uppsatsen ska bli intressant att skriva, intressant och svårt. Pratade med en amerikanska som anser att det här är ju så enkelt "piece of cake" var hennes ordval, och att jag har det så enkelt för att alla mina uppsatser är på engelska, för alla hennes förutom den här är på franska. Grejen är ju att franska är hennes andra språk lika som att engelska är mitt. Har aldrig i mitt liv skrivit en akademisk uppsats i språket, och nu ska jag skriva 4 på samma gång som jag har en skriftlig och en muntlig tenta, och detta på mindre än två veckor. Stressigt? JA!

Det blir ju inte bättre att jag skjuter fram allt, och tänker att jag har tid. För nu har jag inte tid längre, nu måste här struktureras och arbetas hårt. Vill ju ha tid över för att ha roligt de här sista veckorna.

Trött är jag, och tröttare kommer jag troligtvis att bli. Ikväll blir det makroplugg!

1 kommentar:

  1. tare lugnt nu karin - allt kommer gå skitbra.
    sista rycket nu!
    hejahejaheja!1
    /söddleader

    SvaraRadera