måndag 7 december 2009

Un air de Noël

Jaha jaha. Igår försökte jag lägga upp de här bilderna två ggr, men såklart skulle inte mitt internet tillåta det! Helgen försvann, som alla andra helger, i ett nafs och jag sitter än en gång och skriver uppsats. Nu börjar folket här förbereda sig för hemfärd och det ligger som ett dystert och nervöst, men ändå glatt, moln/skimmer över Science PoLille. För den här veckan har vi de sista föreläsningarna och vissa börjar skriva tentor. Jag har franskaprov på torsdag, vilket jag ej ska riktigt plugga till, har så mycket annat att fokusera på.

Just nu får jag gräva fram mina statskunskaper och skriva om internationell politik och amerikansk utrikespolitik. Jag har valt att skriva om vad som drev USA att starta kriget mot terrorn, och det ska bli jätteintressant!

I lördags gjorde vi hemgjord pizza och drack varm chocklad med baileys, varmt vin och varm äppelcider med rom, åt veganska amerikanska chokladkakor, och rice crisps squares (typ rice crispies med smällta mashmallows). Innan de alkoholhaltiga dryckerna gick vi till julmarknaden och åkte några varv i parisehjulet som de har ställt upp på Grande Place.

Imorn ska vi ut och käka middag allihopa, för Victoria åker hem till Kanada på onsdag. Tråkigt, men det är ändå skönt att vi åker hem i omgångar, iallafall för de som kommer stanna kvar! Jag är näst på tur som åker, bara 11 (nej 10) dagar kvar nu!!

Njut av de bilder jag knäppt med min dåliga kamera på juligheterna här i Lille, så hörs vi nåt snart igen!



Även i Lille kör dom på blått i juldekorationerna Södda!



Väldigt poppis med karuseller runt jul här i Lille, denna står utanför Operan


Parisehjulet och stadens gran

Väldigt överdådigt, detta är ett hus av flera, nästan som en julby mitt på Grande Place


Vyn från parisehjulet: julmarknaden, där man kan dricka varmt vin (ej som glögg)
och hitta allt möjligt från anklever till nyckelringar.

Maddie och Victoria, Victoria åker hem på onsdag vilket känns jättekonstigt

På ingång till julmarknaden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar