torsdag 3 december 2009

Les impressions de Lille

Blir många uppdateringar från mig nu, lätt hänt när man sitter och försöker plugga.


Har bara 14 hela dagar kvar här nu, tid och rum flyter bort.

Vaknade ganska tidigt och gick och köpte min vanliga frukost bestående av två croissants vilka äts upp tillsammans med en kopp snabbkaffe, saknar svenskt kaffe väldigt mycket. Efter frukosten skrev jag min franska läxa om de första dagarna här i Lille, och det fick mig att inse hur fort det verkligen har gått. Kom hit och hade panik, som släppte fort när jag träffade alla trevliga människor.

Började kl två och gick därför som vanligt en halv timma innan så jag kan köpa mig en liten kaffe innan föreläsningen. Gick i godan ro med paraplyt, regnade lite smått så där som det gör varenda dag här, sant det regnar faktiskt lite varje dag. Och helt plötsligt öppnar sig himlen, paraplyet räkte inte långt, då det dels har gått sönder pga vinden, men också för det blåste som fasen. Dyngsur kommer jag till skolan, från tårna upp till knäna. Hatkänslorna vällde över mig. Hundskit och regn är två saker jag avskyr, och den här staden kantas av det.

5h föreläsning senare är jag helt mojsig i huvudet av ny information. Gick hem lagade mat och nu sitter jag här och har lusläst varenda blogg jag vet om, tittat runt på facet och inte gjort nånting av nytta. Ska försöka sätta igång och skriva sista sidan på China's Foreign Policy. Energi, häng med nu!

Men innan China kommer upp på tapeten ska jag kura upp mig i sängen med en kopp te som element och titta på Törnrosa. Har haft lite av ett Disney marathon de senaste dagarna, har tittat på Skönheten & Odjuret, Pocahontas och Lejonkungen hittills och ska ta mig an de andra klassikerna om tiden finns.




Så här såg svenska middan ut, Jacob hade tagit med sig sill som de fick smaka av

1 kommentar:

  1. haha trist med regnet..
    typiskt jobbig grej när det är massa annat man måste fixa med också. jag planerar att skjuta upp allt jag har att göra tills efter jul och i feb stressa ihjäl mig. det är väl ungefär 3 uppsatser som ska vara på 20-25 sid vardera på tyska plus lite annat arbete. men jag kanske får nåt gjort när jag är hemma för jul..
    jag har varit så galet trött senaste tiden, igår somnade jag 20.30 (sic!) och sov tills nu.
    idag kommer min syster+familj, så det 'är pepp på det och jag återkommer med vettiga uppdateringar efter helgen. bra att du håller fanan högt kd!
    två veckor kvar, seriöst galet.

    SvaraRadera