lördag 1 augusti 2009

Logement

Ja, då är boendeletandet i fullgång.

Har fått ett välkomstbrev full med information, där en nackdel dök upp då universitetet inte kan hjälpa till, men de gav tips på olika sidor och en grupp på facet! Har mailat flera så jag hoppas på svar.

Det är dyrt att bo i Lille, vill man bo fräscht och relativt central kostar det runt 400 euros, men man kan komma undan billigare om man hittar ett rum, och det är det jag är ute efter.

I torsdags åkte jag och pappa ner till Linköping och flyttade, städade och slet som djur i min lägenhet. Vemodigheten var en stark följeslagare, tiden i min första alldeles egna lägenhet är över.

Hoppas ni har det bra allihopa, bisoux / KD

2 kommentarer:

  1. ja det var lite sorgligt att du har lämnat colonia. no more skokartong!
    du kanske kan hyra ett rum av en konstig gammal tant med katter? som har käpp och massa virkade dukar.
    /lyd

    SvaraRadera
  2. 400 euros... lägg till en nolla, byt till SEK så har du coloniahyra.
    vill du bo coloniafresh så kostar det ju som bekant...

    SvaraRadera