söndag 27 september 2009

Folk folk folk

Igår var jag på en helt makalös konsert, kan inte beskriva med ord hur bra det var!

Här i Lille pågår det något som heter "Le Grand Mix", typ en festival som sträcker sig över hela hösten, eller jag vill påstå att det är mer John Doe aktigt.

Igår var det Folk som gällde, och först ut var det en tjej som heter Dawn Landes. Genom att detta var en impulsgrej, hade jag inga som helst förhoppningar, så jag blev glatt överaskad av hennes röst och charmighet. Men Dawn var bara början, för efter henne klev Elvis Perkins In Dearland upp, och de slog mig med häpnad! Som sagt inga ord, men den här konserten ligger just nu i min topp tre bästa konserter!

Kolla in dom på: www.elvisperkinsindearland.com och www.myspace.com/elvisperkins och kolla även in Dawn! Försök även hitta youtubeklipp på grabbarna, för de är helt otroligt bra live, killarna är musikaliska genin!

Jag blev så såld att jag köpte epn, och fick den signerad, så jag var mer än nöjd när jag åkte hem!

Le Grand Mix tar även hit Peter, Bjorn and John, The Asteriods Galaxy Tour, The Virgins och många många fler.


Annars har det inte hänt så mycket här i Lille, vi har väntat med spänning på att våra scheman skulle komma upp. Och nu visar det sig att fyra av mina kurser krockar, och de börjar inte förens i slutet av November. Det är inte en bra grej, för de är 18h vardera, och de har spridit dom på två veckor. Så, nu vet jag inte vad jag ska göra, administrationen på Lille2 är under all kritik!


Mattias har bokat resan, så han kommer hit den 22 okt!


PUSS

2 kommentarer:

  1. kul hörru!
    hur går det med franskan? jag har funderat på att börja läsa lite när jag kommer hem.

    SvaraRadera
  2. Franskan artar sig, sakta men relativt säkert. Typ som min hyresvärd pratar inte ett ord engelska, så då blir man tvungen. Läser ju även makro på franska, så då utvecklas man på ett annat sätt!

    SvaraRadera