tisdag 29 september 2009

nu har jag varit fyra dagar i den här stan. höstlöven faller och det är väldigt fint.
de senaste tva dagarna har jag fixat med allt det administrativa, registerat mig som boende i berlin, skrivit in mig pa universitetet och försökt lära mig hitta pa campus. det är ett ganska schizo uni, halva byggnaden är jättegammal och fin- typ harry potter-och andra delen typiskt ful 60-tals betong och mitt i allt haller de pa och bygger nytt. helt plötsligt om man inte ser upp är man pa en byggarbetsplats och lite här och där är det hal i väggen.
men det är sjysst iaf, det ligger ganska nära där jag bor och det finns manga kafeer med billigt kaffe.
efter jag hade ordnat med diverse papper idag gick jag en sväng längs küfürstedam (som jag inte kan stava) mot den sönderbombade kyrkan (tror det var ett krig här förut, inte helt säker...) och hittade HM. brevid lag zara och da tänkte jag pa hanna. sen fortsatte jag bara att ga och kom först till stadens zoo, men jag gick inte in, och sen vidare till en jättefin park med massa ekar och allt var oerhört höstromantiskt. berlin är en perfekt stad för att ga i, överallt finns det nagat historiskt.
jag känner att mitt kultur-sinne kan odlas bra här!
saknar er men ni suger pa att kommentera. men det visste ni ju redan.
püss,
lydde

1 kommentar:

  1. jag köpte en skjorta på zara. den är värdelös!
    annars låter allt mysigt för dig fräuline! passa på å njut för snart flyttar vi till tierp!
    (brev kommer snart, är inne i en väldigt busy period och du anar inte hur svårt det är att hitta int. frimärken i landet som älskar inrikes.)

    SvaraRadera