lördag 26 september 2009

rapport fran berlin

sa, nu sitter jag pa ett internetcafe i det gr;nskande berlin. so far so good som man brukar s'ga.
jag kom fram sent igar kvall, sjukt trott eftersom jag natten innan hade blivit utelast och druckit champange, inte i den ordningen dock, och akte direkt till vandrarhemmet. efter det gick jag och hangde pa ett kebabstalle och pratade med agarna dar om varfor sverige var sa sega pa att skaffa euro, pa tyska dessutom! vi var rorande overrens att vi borde gora det snarast.
hursom, jag sov i stor sovsal med 31 andra hippa ungdomar, varav en engelsman som snackade massa. imorse slapade jag med mig alla mina vaskor till andra sidan stan, till det fashionabla schoneberg i vast dar jag nu ska bo i ungefar en manad. det ar som en gastlght i ett bostadshus som min pappas gamla van bor i. gatorna och husen ar valdigt fina och tyska. pa min trottoar hittade jag tva blankande plattor och det pa dem stod det, fritt oversatt, har bodde /ngt namn/ som blev deporterad till auswitz det datumet och som dog dar det datumet. det var ganska hemskt tycker jag.

snart ska jag forsoka hitta en mataffar och naganstans att kopa schampo, och pa mandag tankte jag ta mig till uni for att registrera mig och sa. dessutom ska jag skaffa tyskt nummer, hor av mig till er som vill ha det sen.

jag har inget internet dar jag bor sa det kanske inte blir sa jattemkt bloggat pa ett tag.
jag ar valdigt glad over att antligen vara har och ser fram emot att bara strosa runt och kolla pa saker och allt.
saknar er saklart men det ar roligare att sakna er i berlin an i linkoping.
massa kramar och sant tills vi hors igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar