lördag 19 september 2009

Funnen!

Hej alla kära vänner!

Som jag ser här har det spridit sig en viss oro för min hälsa och med all rätt, jag har varit sjuk. En hel dags feber som botades med sömn och dokumentärer. Nu börjar jag dock känna mig bättre och är därför pigg nog att tala om mitt lilla liv på denna blogg.

Man skulle nästan kunna säga att jag har klarat av halva terminen av studier här i detta fjärran land. Senaste veckorna har jag haft uppsatsinlämningar i både det ena och det andra och en tenta i modern ekonomisk historia där jag fick redogöra för vad som minst sagt gick snett med stalinismen.

Men jag har inte bara studerat utan också arbetat i bageriet för att tjäna ihop pengar till mina framtida äventyr. Detta har resulterat i trötta armar, mjöliga skor och en födelsedagsmiddag med två indier. Jag har också lärt känna en fransyska som är riktigt trevlig när hon inte är fruktansvärt rasistisk, manshatande eller sjukt nervös för att bossen ska hitta en smula bröd efter vi städat.

Förutom detta hårda arbete har jag köpt en cykel, sett massa bra filmer och festat. Jag och mina kära housemates slog till och anordnade en inflyttningsfest där temat var segling och denna festlighet var ett sant nöjen fram till den sista trasiga flaskan plockats upp.



Andreas födelsedag firades till havs


Jag var sjukt nöjd med min outfit (som alltid) och spenderade större delen av kvällen med att utveckla min dans med hängslen.


Jag fick också flera tatueringar av Alexandra som folket gillade

Marco: kapten, lämnade skeppet innan det sjönk.


Fantastiska seglare



Hanna och Hanna, roligt eller hur?


Härligt när folk verkligen anstränger sig och inte bara tar på sig en overall.


Nu är det bara en vecka kvar innan spring break och turen ut i vildmarken. Jag längtar verkligen efter lite semester från både plugg och bageri.
Jag lovar att jag ska bli bättre på att skriva på denna blogg (även om jag måste hålla med Södda). För er som inte har skype än, skaffa det eller skicka mig ett hemnummer så jag kan ringa.
Puss och på återseende.
Hanna

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. TACK och lov! Du lever och va snygg du är! Jag har skype och jag trodde jag hade addat dig?! annars har jag skype-namnet dahlstrom.karin stationerad i linköping. Mitt internet är lite krångligt, men på söndag kl 13.00 sitter jag som fastklistrad vid datorn och väntar på dig!

    Bisous pour toi, mon petit chou

    SvaraRadera