tisdag 20 oktober 2009

HOT YOGA

Jag måste bara berätta för er om mitt senaste äventyr: hot yoga! Även kallad Bikram yoga är en speciell typ av yoga som utförs i ett uppvärmt rum, ca 40 grader. Detta gör att man svettas som en tok och att rörelserna både blir mer ansträngande och smidigare.

Jag och Alexandra började våra tio dagar för 19 dollar, vilket betyder att vi kan yoga så mycket vi vill i tio dagar framöver. Jag överraskade mig själv och kunde både lyfta benen högre än jag trodde, nå mina tår och andas i värmen. Med en instruktör som tydligt och nästan argt kommenderade att pressa, strecka och andas bättre kämpade vi på i nittio minuter. Nu är jag fortfarande varm och redo att sova.

(Lydia, detta är varför jag missade vår skype tid, hemskt ledsen för det men glömde det helt)

Puss o hej!

Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar