tisdag 13 oktober 2009

uppdatering

jag sitter i ett ganska skumt rum på min institution, det är tydligen ett student-drivet internetcafe..? mest står det massa gamla skinnsoffor överallt och i dem sitter data-studenter men man kan köpa snickers! jag var lite blyg för att gå in först, men eftersom jag ska skypa med hanna när som nu behövde jag sitta någonstans. nu spelar de techno också.
idag stormade det när jag var på väg till skolan: blåst, regn och tom hagel.
annars har helgen varit bra. vi var på tacheles i fredags, coolt gammalt ställe som är galleri/bar (det står om det på wikipedia). i lördags fick jag en guidad tur av halva berlin och i söndgs var det loppmarknad. jag lyckades köpa en fin gammal väska till säkert överpris.
igår var vi på konsert och drack öl med citronskivor i. kulinariskt!
tyvärr är det galet kallt här, jag som trodde att det skulle vara varmt på kontinenten.

roligt att karin är på g igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar