tisdag 13 oktober 2009

You are Holden Caulfield

You're a highly judgmental person with a lot of indecision in your heart. You're angst ridden, begrudging, and unable to appreciate the good things you have in life. But you're smart and introspective, and no one can read other people like you. You don't have a lot of friends, but you're extremely devoted to the few loved ones you have. Loss deeply affects you, probably more than you'd like to admit. Underneath it all, you're really just a troubled person struggling to find your place in the world.

Nej alltså det där är inte min lärares kommentar på min uppgift för metodkursen (han tyckte inte jag var så smart, det skrev han i stort sett explicit), utan det är resultatet på ett test på facebook angående vilken känd litterär karaktär jag är. Uppenbarligen är jag sjukt nöjd med resultatet eftersom det är min favoritbok.
Jag tycker faktiskt att det stämmer ganska bra dessutom. Eller iallafall med den bilden jag har av mig själv och som jag vill att andra ska ha.

Nog om det, mer om Berlin. Mitt inlägg här nedan blev lite trist inser jag nu, men det var bara för att Hanna ringde just då.
Jag har tagit mig i kragen och lyckats anmäla mig till balett! Det har gått mer än ett halvår (februari..mars..?) sen jag "tränade" senast så det är faktiskt dags. Och att gå och dansa balett sådär på lördagsförmiddagen känns väldigt bra.
På måndag börjar mina kurser, det ska bli spännande att se hur det går. Det är väldigt ambitiösa kurser jag valt ska ni veta! Inget flams här inte. Exempel: säkerhet och säkerhetspolitik i Tyskland. En tysk sa till mig att det är ett väldigt aktuellt ämne, för de diskuterar massa om övervakning, FRA-liknande grejer etc just nu.

För övrigt bor Herta Müller (som vann Nobel-litteraturpriset) i samma stadsdel som jag!

Hepp!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar