tisdag 4 augusti 2009

jag har haft ganska mycket fritid och eftersom alla åker iväg eller jobbar så har jag funnit nya vänner på mtv.com
först kollade jag igenom hela senaste säsongen av the hills (säsong 5) som slutar med att heidi gifter sig och lauren kommer dit. mycket uppgjort och fint.
eftersom jag kände mig så tom när jag sett klart alla avsnitt började jag kolla på the city, med whitney från the hills ni vet. jag har sett lite sporadiskt förut men aldrig ett helt avsnitt i sträck, men carro har pratat om det och att man snabbt blir fast, att det är bättre än vad man tror etc.
så jag såg några avsnitt av serien och kom fram till några saker:

i the hills har folk fulare stil och kläder. det är mycket märkeshets, typ chanelväskan ska vara så stor som möjligt så att alla ser att det är chanel och därmed en dyr väska. och även om kläderna ibland är fina så har folket inte så mycket stil och klass i sig och därför faller det hela platt iallafall. oftast har de ganska trashiga kläder hursomhelst.
the city utspelar sig i new york (tillskillnad från i the hills som utspelar sig i LA) och de har faktiskt en chicare och mer avslappnat snygg stil. det känns inte lika forcerat uppklätt men jag störde mig på hon olivias (den Onda) hår. stilen är mer classy men cool ändå. det är mycket fina smycken och hår-grejer.

trots det föredrar jag the hills eftersom alla i the city är helt otroligt jobbiga. whitney är som hon var i the hills bara ännu mer och hennes ena kompis är så jättegnällig om sin kille att man inte orkar lyssna. och hon som var den elaka, olivia, är mest taskig på ett mellanstadiesätt som inte känns så spännande.
det kanske beror på att the hills har hållt på längre, och att vi har fått följa heidis förvandling från söt och någorlunda rolig till överopererad tant, som the hills känns mer spännande. men mycket tycker jag beror på att rollerna inte känns så utstuderade som i the city: hon ska vara den snälla och hon den elaka osv. i the hills är alla elaka på ett eller annat sätt, speciellt lauren.
sen handlar det ju mycket om att spencer vinner över jay i rollen som den wierda, taskiga killen. eller, de spelar ju inte ens i samma liga.
spencer har sjukt mycket underhållningsvärde eftersom han är så knäpp, även om han jay är snyggare (fast jag stör mig på hans hipster-stil med hatten lite sådär nonchalant på sne).

slutsats: båda serierna är såklart styrda av manus och lika falska som spencers leende men som hjärndöd underhållning vinner the hills.

11 kommentarer:

  1. min slutsats är att; du borde kanske läsa en bok istället för att titta på dålig tv?

    SvaraRadera
  2. varfor gillar du inte hennes har?

    SvaraRadera
  3. fredrik: du kanske ska läsa dostojevskij istället för mina mediokra inlägg?

    anonym (antar klara): men alldeles för stylat.

    SvaraRadera
  4. ja visst ar det jag, men jag tyckte nog att det var ganska fint vill jag minnas. det som var irreterande var: yeeah. exaaactly. was there any sparks flyink? haha

    SvaraRadera
  5. haha, gillar anförandet lyds. tror dock fördelen till n.y, då det gällde kläder, är endast och endast för du ska åka dit (inte allls svartis..) och l.a modet är lite för avancerat då det krävs bara ben och det är inte riktigt wefers stil.. ;)

    Hur går det med lägenhetsletandet? / KD

    SvaraRadera
  6. håhå jaja, du har nog rätt karin! vädret i LA känns för glättigt och soligt för mig också.

    jag har inte direkt börjat leta lägenhet än, men jag inbillar mig att jag än så länge har gott om tid och att det löser sig. det är f.ö mitt mantra inför hela berlin-grejen: det löser sig, det löser sig. och det kommer det nog göra för dig med! är det väldigt svårt att få något i lille?

    SvaraRadera
  7. ja, relativt. hittar många som är lediga, men får inga svar på om jag kan hyra eller inte. tydligen ska det vara svårt, håll en tumme för mig så håller jag en för dig. men jag kör också på att det löser sig, eller iallafall inför mamma!

    Ska du till linköping nånting? Jag åker dit imorn, och matte kommer på måndag, så hör av dig om du är där!! Fika?

    SvaraRadera
  8. ah jag kommer dit först torsdag bara över natten sen på måndagen igen för upprop etc. är du där då? lätt fika!

    SvaraRadera
  9. Jag vill också fika! Saknar er! puss Hanna

    SvaraRadera
  10. jag är i linköping till nästa onsdag, så hör av dig efter eller före ditt upprop! / KD

    SvaraRadera
  11. jaa! jag är där mån-ons, heeela dagarna kan vi fika!
    vi kan låtsas att du är med också hanna

    SvaraRadera