lördag 1 augusti 2009

trevlig och käck tjej!

jag brukar ofta kokettera med att jag inte gillar folk, och det är sant att de flesta faktiskt går mig på nerverna. det är inte så sympatiskt, det är jag mycket medveten om, men jag tycker det är värre att bara gå runt och vara glättig och falsk hela dagen.
en beskäftig person kanske då frågar sig varför jag stör mig på så många saker hos folk? varför jag inte bara kan ignorera det eller låta folk vara som de vill. jamen det är det jag försöker men det är väldigt svårt när de hela tiden lägger sig i det man gör!
praktexempel är alla de studenter som håller på och lägger sig i det man har på sig och hela tiden ska prata om overaller hit och overaller dit. vet ni hur många gånger jag har pratat med någon som på allvar ha sagt "det är bra för man behöver inte vara rädd för att smutsa ner sig", eller "men alla andra har det, varför kan du inte bara ha det" angående att jag inte har overall. väluppfostrad som jag är har jag mest skrattat bort det, men det är ett typiskt exempel på när folk lägger sig i.
här är en lista på folk och saker folk gör som jag föraktar

* folk som börjar meningar med " jag är inte rasist meeen....."

* folk som är otrevliga mot sommarvikarier, på ett väldigt beskäfigt sätt

* folk som citerar hjalmar söderberg fel

* högerfolk som säger att individen får skylla sig själv

* folk som säger att det är oansvarigt att ha massa barn

* folk som går långsamt mitt på vägen så att man knappt kommer förbi

* folk som inte fattar att de ska lägga av när man är otrevlig mot dem

* folk som tjatar om genus och tycker att de är lite kontroversiella när de gör det, men inte vågar säga åt kommunism-romantiker att de är dumma i huvudet

* allt folk utan vett på tunnelbanan

* kungahuset och allt kring det. speciellt de som spelar spelet och går med att behandla vissa med respekt som ingen annan i landet får

sen finns det en hel del fler saker, men det kan bli lite långrandigt med för mycket på en gång. jag får återkomma helt enkelt!

tillägnat hanna, för att hon annars brukar få lyssna på det här IRL så att säga. hon hanterar det bra.

2 kommentarer:

  1. gnäll, gnäll och gnäll. Nä, nu är du nog inne och nosar på min nisch.

    SvaraRadera
  2. fast du är mer av en gubbe fredrik. jag är bitsk.
    /lyd

    SvaraRadera