söndag 16 augusti 2009

the queen is dead

jag är nyss hemkommen från göteborg och festival. det var väldigt roligt, jag hann se alla band jag ville och nästan alla var precis så bra som jag hade förväntat mig. carro tog massa bilder som ni säkert kan se sen om ni är intresserade.
en höjdpunkt-förutom konserterna- var när jag vid stängning försökte övertyga ett gäng engelsmän att bli republikaner och att deras drottning är en tönt. tyvärr tyckte de väldigt mycket om sin kungafamilj och enligt dem har alla en bild på drottningen hemma i england. alltså icke-ironiskt. så jag försökte förklara innebörden av ett demokratiskt samhälle men då kom vakten och sa till oss att gå hem.

men nu är det slut på det roliga och tillbaka till vardagen. imorgon fika med karin, ja!

2 kommentarer:

  1. jag tror engelsmännen utsatte dig för något som kallas för dubbelironi.
    en mycket komplicerad form av ironi som bara folk från brittiska öarna och sandviken förstår sig på.

    SvaraRadera
  2. hade det varit så väl så hade jag varit glad! men vi tyskar ser sånt också, och de var inte ironiska någonstans.

    SvaraRadera