torsdag 27 augusti 2009

Hudiksvalls finest

Ja, då är det 4 dagar kvar i Hudiksvall. Idag bokade jag min resa till Paris, så nu är det definitivt att jag åker. Måste säga att det är med dubbla känslor jag sätter mig på planet på måndag.

I veckan har jag, tillsammans med Mattias, fixat inför resan. Är väldigt stolt över mig själv då jag endast har fyra punkter kvar på min "att göra"-lista, det enda absolut viktiga nu är att ta ut mediciner och det ska jag göra imorn.

Har fortfarande inget boende, vilket är en av anledningarna som gör den här resan lite oviss, men jag har kontakt med en annan svensk tjej som inte heller har boende. Så nu ska jag boka samma hostel som hon bor, så kanske vi letar ihop.

För att se vilken nivå franskan ligger på så testade jag att läsa en bok förra veckan.Ronja Rövardotter (!). Jag har problem, jag förstod varannat ord. Jag undrar med rädsla hur det ska gå att läsa om Japans, Brasiliens och Kinas ekonomier?! (En av de kurser jag nu har bestämt mig för att läsa, eller bestämt mig för, jag måste läsa nationalekonomi, så det är lite av ett tvång). Men bror presenterade mig för min nya bästa vän, Google translate, och vips så hoppas jag på högsta betyg i ämnet!

I Hudiksvall har det inte hänt så mycket, det är förhoppningsvis lyskväll i helgen, så det ska bli mysigt. Annars folks får ni boka in första helgen i september, för då är det dags för 2009 års upplaga av Marknan'. Ni kan hitta allt från strumpor till torkat renkött, eller vad sägs om en svängom med hela Hudiksvalls kommun i Taggada?! Om Du uppskattar smaklöshet och fulla fjortisar är detta din arena! Tyvärr är ju inte jag hemma då, så billigaste sättet att bo är nog tält eller husvagn, men var snabb, högtryck. Mycket nöje!

Nu ska jag sova, bon nuit et à bientôt!

Bisoux / KD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar