tisdag 25 augusti 2009

Jobba jobba!

Hej!

Senaste veckan har varit lite halvgalen. Jag har börjat på mitt nya jobb på Bakers Delight där jag huvudsakligen säljer bröd. Hittills har jag avklarat ungefär tjugo timmar och släpat hem ungefär åtta påsar bröd till mina hungriga housemates. Brödet är gott, lönen helt okej och chefen är inte där så ofta. Jag ler, säljer både scones och limpor och som bonus får jag träffa riktiga aussies. Första lönen får jag på torsdag. Ser framemot det!

Jag har ganska mycket i uni nu, bland annat en uppsats om japansk kultur som ska in på fredag. Det var meningen att jag verkligen skulle sätta igång med den idag men av någon anledning var jag helt slut när jag kom hem vid sextiden och har mest suttit framför tvn. Inte alls bra. Så efter detta inlägg ska jag sätta igång.

Jag kan också meddela att första veckan av träningen inför halv maran gått riktigt bra, 50 km totalt hittills. Långsamt börjar lårmusklerna växa igen. Skrämmande. Haha. Igår var jag ute och sprang i regnet och på vägen hem var det en chaffören som tyckte att jag inte blivit tillräckligt blöt så han bestämde sig för att träffa en vattenböl med underbar perfektion för att skvätta ner mig ungefär upp till midjan. Jag valde att skratta istället för att gråta.

Jag har också bokat en resa under spring break, som inträffar om ungefär en månad. Jag kommer åka med två roliga tjejer från uni på en outback resa mellan Alice Springs och Darwin. Vi kommer bland annat få se Uluru (Ayers rock) och national parker runt Darwin. Förhoppningsvis innnebär det en massa djur och vacker natur men framförallt lite mer sol än vad Melbourne erbjuder just nu!

Nu ska jag sätta igång med skolarbetet!

Ta hand om er!

Puss puss

1 kommentar:

  1. Hanna! Har haft så mycket att göra så jag har helt glömt bort msn! Jag har addat dig på skype, så om du har material så kanske vi kan höras där när jag är på plats, tror jag är i behövande av det då!!

    Saknar dig, det låter som att du har det hur bra som helst! Rock on! Puss / KD

    SvaraRadera