söndag 29 november 2009

Anniversaire på franska

1 advent idag. 4 advent är jag hemma! Gud såå fort det går.


Söndag härliga söndag, det känns som att det bara är måndagar och fredagar hela tiden så jag tar vara på min söndag i sängen.

Helgen har passerat i rapid, och den började med firandet av amerikans Thanksgiving hemma hos Amanda. Helt otroligt mycket god mat. Jag har aldrig varit så mätt i hela mitt liv när jag gick hem, lovar och svär, ALDRIG. Mycket trevligt med kalkon, potatismos, stuffing och pumkin pie(och mer därtill).

Sen var det lördag och jag, Maddie, Friederike och Réka gjorde cookies och tog med till Natashas hyresvärdinna för hennes son fyllde år. Väldigt intressant må jag säga. Hyresvärdinnan som är runt 55 hade i början av terminen en man i sin egen ålder, men en dag när Natasha kom hem var det holabandola i köket, de skrek och bråkade pågrundav att mamman hade haft ett förhållande med sin pojkväns son och de ville nu bli tillsammans. Sonen är lika gammal som hennes egen son och båda firade sina födelsedagar igår, och vi var inbjudna. Har aldrig träffat liknande människor, så det var en rolig upplevelse. Kul att prata lite franska och stoppa magen full med paj av olika slag!

Idag skriver jag på China-uppsatsen, eller borde, men det går sådär.

Ska lägga upp bilder på juldekorationerna här i Lille när min kamera och jag går ihop. Måste köpa en ny.

Bisous

2 kommentarer:

  1. hahaha vilket drama! shit asså...
    jag vill också ha paj!

    SvaraRadera
  2. jaaaa! vad spännande!
    ska tipsa ulf ahlman om det här för han påstår att han ska skriva en tv-serie, och kännr jag honom rätt så behöver han sno idéer från hela världen

    SvaraRadera