måndag 16 november 2009

Voila!

Helgen är förbi och nu börjar skolan igen. Har ganska mycket att göra, men ändå skjuter jag fram allt. Måste skriva klart tre uppsatser den här veckan, eller en åtminstone för den ska in på fredag. Men jag vill inte sitta i slutet av december med fyra uppsatser, så det måste börjas skrivas.

På onsdag börjar en ny seminaire d'ouverture i US foreign policy, och det ska bli jätteintressant! Jag läser nästan bara de där öppna seminarierna, vilket är som vanliga kurser fast de franska studenterna väljer två sådana utöver sina programkurser. De är upplagda på olika sätt, men de flesta går tre ggr i veckan under två veckor, sen är de över. Så nu i några veckor kommer jag ha fullt upp, för nästa vecka börjar min sista kurs som heter Poverty in contemporary economic thought som också är tre ggr i veckan i två veckor.

I veckan måste jag skicka in Changes to the learning agreement, genom att massor av kurser helt plötsligt försvann och två av dom var mina... Ett problem jag har är att jag inte vet om jag har 7.5 hp i nationalekonomi, vilket är det enda kravet LiU har på mig, så Sophia ska höra av sig till mig om det snart. Så håll tummen för det!

Ja, jag höll ett framförande om LiU förra veckan. Inför 100 pers och jag blev jag helt nervig, fattar inte riktigt varför, men jag blev det iallafall. Pappret darrade i handen och jag hoppade över allt roligt Liu har att erbjuda och berättade bara om de seriösa bitarna... Fick nåt skratt sådär när jag skämtade om att de kunde välja svenska kurser också om de ville, men usch. Men men, när jag var klar kom det iallafall upp två tjejer och frågade om min mailadress, så såå mycket fel kan det ju inte ha gått. Haha, men det var hemskt. Och nu när jag tänker på det, så har ingen av dom mailat än...

Har lite funderingar över vart Hanna har tagit vägen...
Hanna vill höra din ljuva stämma och dina fina ord!

Hoppas ni i Sverige njuter av er suveräna adminstration och snabba byråkrati, ert helt fungerade internetsystem och planerade schemaläggningar!


Nästa gång funderar jag på att skriva ett inlägg helt på franska, vad tycker ni om det?!

Bis - KD

2 kommentarer:

  1. nej karin det gick säkert asbra! du är ju charmig, bara det borde räcka att få folk till LiU.
    kan du inte köra på att gränsen mellan nek och stats är ytterst hårfin, det är ju ganska flummigt med allt sånt. håller tummarna!

    SvaraRadera
  2. ja hanna, wtf?!
    ni två andra sköter er finfint :D

    SvaraRadera