torsdag 26 november 2009

Vill ha JULBORD!

Jag längtar hem, verkligen home sick. Det kommer bli så härligt, framför allt den känslan att jag gjorde det, jag åkte fast jag inte ville och det gick bra. Nu har jag bara tre veckor kvar, fullspäckade sådana, men det är bara att sätta tänderna i det. Det jag våndas för mest av allt, återigen, är makron. Fått reda på att vi har 5 min att förbereda 3-5 frågor (!) och sedan prata och diskutera dessa i 10 min. Innehållsmässigt, helt ok, språkmässigt, köööörd.

I morgon är vi bjudna hem till Amanda på amerikans Thanksgiving, vilket jag verkligen ser framemot. Bara tre helger kvar nu, så bäst att ta vara på dem.

Och, min snus är slut.. Jag tuggar tuggummin som fasen, ont i käkar och tinningar.

Bis

4 kommentarer:

  1. Tråkigt att höra att snuset är slut. Dags att ta tjuren i hornen och göra en södd- bli snusfri!
    Du kommer klara makron fint ska du se! Kom ihåg nyckelorden på franska bara så löser det sig.
    Ses efter jul(?) när kommer du till LKPG?

    SvaraRadera
  2. ååhh jag kommer också snart hem...när åker du? jag åker 19e. jag längtar efter: djungelvrål och julskinka. plus alla jag gillar! (inte så många iofs)
    fråga: skriver du dina arbeten direkt på franska eller först på sv och sen översätter?
    här snusar folk inte men de röker egenrullade cigg, inte knark asså

    SvaraRadera
  3. Åh, jag med vill ha skinka, och rödbetssallad! Åker hem 18 dec och till linköping typ första helgen i januari! Så södd vi ses snart!

    SvaraRadera
  4. såg andra frågan nu lyds... jag har bara en kurs, förutom franska kursen, på franska, så alla uppsatser jag skriver är på engelska!

    SvaraRadera