söndag 29 november 2009

There is a light that never goes out

Tiden här är fortfarande väldigt utmanande men ganska rolig.
Berlin är ganska speciellt på ett härligt sätt. I fredags dansade vi till techno tills det blev morgon på ett gammalt kraftverk med nåt engelskt band vi sett tidigare på kvällen och häromdagen var jag på ett fik där man själv fick välja hur mycket man skulle betala. Iden är att alla ska kunna fika, inte bara rika, så de som inte har så mycket pengar kan betala typ 4 euro och de som är rikare kan välja att betala typ 8 så att det jämnar ut sig. En ganska solidarisk och fin tanke (det var ett kommunistiskt cafe typ) men jag tror att det bara fungerar i Berlin ärligt talat. Jag kan inte se det gå ihop hemma faktiskt...Folk skulle bara utnyttja systemet, och det kanske de gör här också ioförsig.
Nåväl, glad första advent alla!

3 kommentarer:

  1. i japan ger man aldrig dricks

    SvaraRadera
  2. nice, här händer det grejer vettja. Jag måste åka till Berlin och träffa män, hahha

    jag är anonym här.

    SvaraRadera
  3. nej det är du inte...I know you kvinna!

    SvaraRadera