fredag 20 november 2009

Hej!

Som ni märkt har jag inte skrivit på länge. Tyvärr beror inte detta på min vanliga slöhet utan pågrund av att jag förlorat en älskad och nära släkting i en tragisk olycka. Då jag fick reda på detta för tre veckor sedan har senaste tidens tankar kretsat runt min familj och släkt hemma i Sverige. Jag har velat mellan att åka hem direkt, alternativt stanna kvar till sista tentorna i slutet av november. Slutligen bestämde jag mig för, med stöd av min familj, att klara av skolan innan jag åker hem. Just nu vet jag inte när hemfärden blir eftersom jag väntar på mer besked om begravning och liknande.

Jag är oerhört tacksam för det stöd som mina vänner har visat här, och vänner och familj hemma i Sverige. Även om livet ofta känns riktigt tungt och orättvist just nu så upplever jag hur nära jag känner mig med mina vänner och familj även om jag är på andra sidan jorden.

Jag flyttar nu ut från mitt rum här i Fitzroy, då mitt kontrakt går ut idag, och flyttar in hos Lucille. Det ska bli roligt att dela rum med henne, och så småningom Manu, och förhoppningsvis kan jag njuta av sista dagarna, eller veckorna jag blir kvar här. Solen blir starkare och starkare, plugget är snart klart och jag har vänner med bil som kör oss med tätta mellan rum till underbara, långa stränder.

Ta hand om er och ha förbaskat roligt, livet är alldeles för kort.

Puss puss
Hanna

1 kommentar: